שקיות

הייעוד המקורי של שקיות הסתכם בנשיאה של חפצים ממקום למקום בנוחות, או לאחסונם הזמני. כיום, שקיות הן שטח פרסומי נחשק, שמוקדשת לעיצובו תשומת לב מרובה.

שקיות למיתוג העסק

שקיות מודפסות הן מעין 'חלון ראווה נייד' הנישא ברחובות העיר בידיהם של לקוחות מרוצים, והן המעידות כאלף מילים על חווית קניה מוצלחת. הרי בסופו של יום, מיתוג מוצלח של עסק נמדד לפי מדד חשיפתו לקהל הרחב, והרחוב הוא אחת הדרכים לעורר סקרנות ועניין.

הבחירות הגראפיות הכרוכות במיתוג העסק אינן פשוטות, כיוון שהעומס הויזואלי הוא עצום, ואפיון של חברה מסוימת כך שתיחרט בזכרונו של הצרכן מצריך חשיבה מקצועית קפדנית.

על הלוגו של החברה או העסק, המודפס על גבי שקיות נשיאה, למשוך את העין ולגרות את הדמיון.

כשאדם מן היישוב מזהה את הלוגו שעל השקיות ומשער מה הן מכילות, הרי שמדובר במיתוג מוצלח.

שקיות הן גם סמל סטטוס

חברות ועסקים רבים, במיוחד הממותגים והנחשבים שבהם, מבינים את הכוח הטמון בשקיות המודפסות, ועושים שימוש בהיבטים הפסיכולוגיים הנלווים.

כשטעמו האישי והעדפותיו של לקוח כאילו "שקופים" לסובבים אותו, ומעידים על טוב טעם ואף על מעמד כלכלי, הופכות השקיות לסמל סטטוס.

שקיות הנושאות את שם העסק הממותג מבטלות את השאלות "מה קנית?" ואף את "האם נהנית מן הקנייה?". התשובות ברורות מאליהן ומשתקפות בשקיות המעוצבות.

כיום, עסק ללא שקיות מודפסות נתפס כעסק לא יציב ולא רציני, משום שההשקעה בשקיות מעוצבות הוא חלק ממיצוב ההשקעה בלקוח.

ככל שאיכות השקיות ועיצובן מושקע יותר, כך משדר העסק רמת שירות גבוהה יותר.

מסתבר, כי שקיות נתפסות בעיני לקוחות רבים כחלק בלתי נפרד מן המוצר עצמו, וכאשר שקיות מתפרקות, נקרעות או מאבדות מצורתן הן מעבירות מסר של זלזול בלקוח.

מתנה בשקית

אחד הרגעים המרגשים בעת קבלת מתנה הוא פתיחת העטיפה. שקיות מודפסות מייצרות את אלמנט ההתרגשות של הפתיחה, החיפוש והגילוי, ובעצם את חווית הקנייה.

הטכנולוגיות של הייצור וההדפסה על שקיות, פותחות עולם שלם של אריזות ממגוון של חומרים ובשלל עיצובים.

החומר ממנו עשויות שקיות הנשיאה תלוי בסוג המוצר של העסק ובאופיו. עבור חנויות אופנה, למשל, מקובל לייצר שקיות נייר בעלות ידיות קשיחות, בעוד שענף המזון נוטה להשתמש בשקיות מודפסות מניילון, תודות לעמידותן בפני לחות.

ניתן לייצר שקיות עם שרוכי נשיאה, שקיות בעלות תחתית קרטון השומרת על יציבותם של המוצרים הנשמרים בהן, שקיות בעלות ידיות מחוזקות המבטיחות שמוצר שביר לא יינזק בדרך, וכן הלאה.

חשיבה לעתיד

ברוב המקרים, חוזר הלקוח המרוצה הביתה עם המוצר החדש, אך לא משליך את השקית. הרי, כפי שציינו: שקיות הן חלק מחוויית הקניה ומן המוצר שנרכש ולפיכך מזוהות אצל הלקוח כפריט שיש לשמור. בנוסף, אם מדובר בשקיות בעלות ערך אסתטי, הרי שהלקוח יעדיף לשמור אותם לצורך שימוש עתידי.

כך, ניתן לסכם, ששקיות הן מעין כרטיס ביקור של העסק שההשקעה בו אינה הולכת לאיבוד.