לפרסם את העסק בזול

פרסום בעסקים זה עניין מאוד מורכב, שיכול לגלוש לשלל מקומות כאשר ישנם עסקים שמחליטים מראש על תקציבי פרסום ומאידך, יש כאלה שפשוט מנצלים הזדמנויות או מפרסמים רק כשהם יוצאים במבצעים כאלה ואחרים. תקציבי הפרסום משתנים בהתאם לגודל העסק והיכולת שלו לספק שירות (או מוצרים) לכמות הלקוחות שהפרסום עלול להביא עמו, שכן רצוי להיות ערוך לכך שפרסום מסיבי עשוי להביא גם הרבה לקוחות – שצריכים לקבל את השירות הטוב ביותר בכדי שיחזרו שוב בהמשך.פרסום עסק בזול

כשנכנס לתודעה הפרסום באינטרנט, התחרות הפכה להרבה יותר קשה, אך מאגר הלקוחות גדל משמעותית. כיום ניתן לפתוח לכל עסק חנות אינטרנטית בה אנשים למעשה יכולים לרכוש מוצרים או להזמין שירותים מהספה בסלון או מהנסיעה ברכת כשהם לוחצים על מספר מקשים בטלפון האישי שלהם.

למרות זאת, ישנם אנשים רבים אשר בוחרים לפרסם את העסק שלהם בדרכים קצת יותר זולות ואפקטיביות לא פחות. שקיות ממותגות למשל, זו דרך נהדרת למשוך תשומת לב של עוברים ושבים. אם ניקח לדוגמא שקיות ממותגות של חברת בגדים, כאשר הלקוחות יוצאים ממנה והשקית בולטת ברחוב, הם למעשה הופכים לפרסומת מהלכת. גם דיוור ישיר, באמצעותו מעבירים מסרים ללקוחות פוטנציאליים, חלוקת עלונים ומגוון אפשרויות נוספות, מאפשרות לנו להגיע אל כמה שיותר לקוחות עם השקעה של מעט כסף יחסית.

דיוור ישיר

אפשר להגיד שהאינטרנט הוא למעשה הקניון הגדול בעולם, בו מסתובבים מאות מיליוני בני אדם בכל יום כאשר אחוז גדול מהם מחפש שירותים וקניות – כך בעלי העסקים למעשה יכולים גם "לאגור" לקוחות שרכשו אצלם באתר ו"להשתמש" בהם בהמשך. איך עושים זאת? ובכן, אם הצלחתם לצבור כתובות מייל רבות של לקוחות שכבר רכשו אצלכם מוצר, ניתן לעניין אותם דרך המייל במוצרים נוספים או במבצעים שבדיוק החלטתם לעשות. אולי הם לא יבואו לקנות שוב, אבל בהחלט הגדלתם את הסיכויים שלכם למכור כששלחתם את המבצעים אל לקוחות שכבר מכירים אתכם ורכשו אצלכם מוצר בעבר.


גוגל ופייסבוק

פרסום ממומן ומבוקר בגוגל ופייסבוק תמיד יכול להיות אופציה טובה. מנוע החיפוש והרשת החברתית הגדולים בעולם, מאגדים בתוכם מיליוני לקוחות פוטנציאליים מדי יום ואתם יכולים להיות בדיוק אלה שהם מחפשים בזמן נתון. ניתן בגוגל לפרסם לפי מילות חיפוש ממוקדות ורלוונטיות כך שהלקוחות שמחפשים עסקים כמו שלכם (או דומים) יגיעו ישירות אליכם בדף הראשון בעלות נמוכה יחסית, את התקציב תוכלו להגדיר מראש. כמו כן, בפייסבוק ניתן למקד את הפרסום ולהגיע בדיוק לקהל היעד שלכם בעלות לא גבוהה, גם כאן את התקציב תוכלו להגדיר מראש.


לקוחות בתנועה

כפי שכבר הזכרנו קודם, שקיות ממותגות בהחלט יכולות לעשות את העבודה שאמורה לעלות לכם סכומי עתק. כל אדם שיוצא מהעסק שלכם יכול לצאת עם שקיות ממותגות שעליהן יתנוסס בגדול הלוגו שלכם ואם תרצו, ניתן אף לשלב לידו את מספר הטלפון של בית העסק, מבצעים ועוד. השקיות למעשה יכולות להיות עם ההדפס שנראה לכם הכי אידיאלי ואפקטיבי עבורכם. זכרו, כשהלקוחות יוצאים ממפתן הדלת שלכם הם אוטומטית הופכים לפרסומות מהלכות – לטוב ולרע, לכן חשוב שתתנו להם שירות טוב ככל שניתן.


דיוור בדואר אלקטרוני

הפקת דיוור יומי, שבועי או חודשי ושליחתו ללקוחות קיימים או פוטנציאליים באמצעות המייל, הינה פלטפורמת פרסום שמוכיחה את עצמה במשך שנים. הדיוור מתבצע בעלות לא גבוהה יחסית, דרך חברות שונות המאפשרות באמצעות ממשק נוח וידידותי לשימוש, לעצב כראות עיניכם ולשלוח בלחיצת כפתור לכמות גדולה של כתובות אימייל.

 

חלוקת עלונים

הדרך הישנה והטובה למעשה לפרסם את העסק שלכם. עלונים בתיבות הדואר זו אולי גישה קצת מיושנת, אך אם היא הייתה לא אפקטיבית כלל, איש לא היה ממשיך עמה. כיוון שמדובר בדרך אפקטיבית ומאוד זולה לפרסם את העסק שלכם (במיוחד לעסקים בתחום המזון, שיכולים לחלק עלונים בבנייני מגורים ובנייני עסקים רבים שנמצאים בקרבה אל המסעדה). עסקים רבים מעידים על עלייה ניכרת במכירות בימים שלאחר חלוקת העלונים כך שבהחלט ניתן לשקול את האופציה הזו.